Distriktsmesterskaber 2021 – MILITARY

Military – hest: 

  • Rides i CNC90 (som minimum)

Military – pony: 

  • Rides i CNCP80 (som minimum)

 

Mesterskabet afvikles som udgangspunkt ved et 1-dagsstævne, men kan også afvikles ved et 2-dagsstævne.

Mesterskabet kan afvikles som en del af en ”almindelig” klasse, hvor andre ryttere også må

deltage. Det er dog kun ryttere fra Distrikt 12, der kan blive placeret i mesterskabet.

 

KRAV/BEGRÆNSNINGER:

Kvalifikationsperioden:

 

 

Hvad må man starte?

  • Hver rytter må kun starte i ét individuelt og ét hold mesterskab i hver disciplin.
  • Såfremt en rytter ønsker at starte flere distriktsmesterskaber samme år, kan disse kun startes i samme distrikt. Undtaget er mesterskaber, som ikke afholdes i det pågældende distrikt.
  • HEST: En rytter må kun starte én hest i mesterskabet. Afvikles mesterskabet som en del af en ”almindelig” klasse, hvor andre ryttere også må deltage, kan en rytter starte 2 heste, men det skal
    – inden konkurrencen begynder – meddeles, hvilken hest rytteren deltager i mesterskabet på.
  • PONY: En rytter må starte max. 2 ponyer i mesterskabet, men kan kun opnå én placering (den bedst placerede pony). Afvikles mesterskabet som en del af en ”almindelig” klasse, hvor andre ryttere
    også må deltage, kan ryttere, der starter 2 ponyer, godt blive placeret på begge ponyer i selve klassen – men stadig kun opnå placering på én pony i mesterskabet.
    Mesterskabet afvikles IKKE kategori-opdelt – dvs. alle 3 kategorier starter mod hinanden. Der kåres kun 1 (én) vinder.

Minimum startende: Der skal være mindst 3 forskellige startende ryttere/hold, for at mesterskabet kan afholdes.

Vigtige punkter vedr. mesterskaber fra DRF’s reglement

 

ARRANGØRER:

For at sikre, at mesterskaberne får den festligholdelse, et mesterskab fortjener, er der følgende bestemmelser for de arrangerende klubber.

Link til indmarch musik:  HER

 

  • D12 giver rosetter og medaljer til 1,2 og 3 pladsen
  • Klubben sætter selv indskud og dotering
  • 7-10 dage før stævnet, vil klubben blive kontaktet af D12´s stævneudvalg ang. sløjfer og medaljer.
  • Præmieoverrækkelsen bør afholdes på festlig vis med bl.a. indmarch og æresrunde musik.

 

INDSKUD:

Arrangører fastsætter selv indskud

 

DOTERINGER:

Arrangører fastsætter selv doteringer.